I min matlåda : Quesadillas med kyckling, feta och avokado

 
 
 
Hej på er! Det är dags för ett matlådetips igen!:) Detta blev SUVERÄNT! Jag blev så glatt överraskad att detta faktiskt blev så bra som det blev. Kommer absolut bli en ny favoriträtt som kommer bli lagad ofta :D

Quesadillas med kyckling, fetaost och avokado! MUMS! Jag använde mig av 56kilo's recept på tortillabröd, och dom blev väldigt lyckade. Frasiga och helt perfekta att använda till att göra quesadillas! Fyllningen är en klassiker och funkar perfekt ihop, men självklart så kan man experimentera och välja sina favoriter att fylla quesadillasarna med! ;) Dom går ju att variera i all oändlighet!

Jag fick ut ca 6 portioner, och efter att ha räknat lite lätt på innehållet i rätten, så landar jag på ca 20 kronor per portion! :) Kanon, eller hur!?

Så här gjorde jag:

2dl grädde
2dl vatten
4 ägg
100 g riven ost
4 msk fiberhusk
3 dl pofiber
2 tsk bakpulver
4 krm salt
olja
1 grillad kyckling
1pkt fetaost
2 avokados
ca 50g riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Värm grädden och mjölken så den blir ljummen.
Vispa ihop ägg, riven ost och gräddvattnet.
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Blanda ihop allt till en deg och låt svälla i 10 minuter.
Ta en  klump deg och lägg på bakplåtspapper som du penslat med olja. Lägg plastfolie ovanpå och kavla sedan ut till en 3 mm platta. Vill du ha ett perfekt runt bröd, så använd en tallrik och skär ut med.
Ta av foliet och pensla med olja och baka av i 10 minuter. Ta ut tortillan när den börjar bli brun på kanterna. Låt svalna under bakduk!

Rensa kycklingen, skär fetaosten i små kuber, hacka avokadon i små bitar och riv osten. Hetta en stekpanna med olja i, och lägg i ett bröd. Fördela lite kyckling, fetaost, avokado och ost på ena halvan av brödet, och vik sedan över den andra delen över fyllningen.
Stek ca 2-3 minuter på varje sida.

Servera med creme fraiche och lite het salsa, om så önskas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0