Migränen

 

Hej på er! Åh, min dag började bra,
men har bara blivit sämre och sämre, haha!
Jag kunde sluta skolan redan klockan 14 idag, så jag kom hem tidigt och var SÅ SJUKT PEPPAD PÅ LÖPNING! Men vad händer just när jag tar på mig träningskläderna? Jo, BOOOM migränkänningar. Haha, så jädrans typiskt, eller hur!?

Jag vet inte om jag har skrivit om det här, men med jämna mellanrum så får jag migrän. Hemskt hemskt hemskt, det enda som hjälper är att gå direkt till sängs i ett mörkt rum och sova bort jävulskapet.

Som "tur" är så förvarnar migränen innan den slår till på riktigt. Det börjar alltid med att det liksom börjar "flimra" i ögonvrårna. Efter att det har hållit på ett tag så börjar det domna bort / kännas som sockerdricka i händerna. Och efter det så börjar jag alltid domna bort / få sockerdricka i läpparna, kinderna och sen tungan (haha JA DET ÄR SANT!). Så sjukt obehagligt, men då vet jag i alla fall att migränen kommer!

Idag när det började flimra så blev jag så ledsen. Jag som verkligen ville springa! Jag bestämde mig för att ta två ipren, och sen lägga mig ner och blunda i 45 minuter. Det kändes bättre efter det så jag tog mig ut ändå. 0,5km PW, 1km löpning och DÄR började händerna domna och sen i munnen. Då var det bara att ge upp och gå hem :(

Som tur var så gick det aldrig så långt som till migrän-migrän. Jag har haft lite ont i huvudet, och tror att de där 45min vila och iprenen räddade mig idag, haha!

Till mellis efter min korta löptur så blev det i alla fall en Cola Zero som tröst, och några ostar med mjonnäs i. Så enkelt, så gott och precis vad jag var sugen på.

Och migränen. Ja, den brukar alltid komma när jag har stressat mycket och sen lugnat ner mig. Det kom som ett brev på posten idag, haha! Nu hoppas jag att det dröjer till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0