Ostbröd med salami och brie

 
 
Hej på er! Imorgon sätter jag mig på tåget för att åka tillbaks till Södetälje och studier i Stockholm, efter ett fint sommarlov! Jag ska ha dessa ostplättar med salami och brie med mig som lunch under tågresan.
 
Är brydd att jag aldrig har gjort ostplättar innan - dom är ju huuuur goda som helst, med endast 0,3 kollisar per bröd. Något som händer framöver är att jag helt kommer att utesluta mandelmjöl pga onödigt mycket kolhydrater, och då blir dessa perfekta frukost- och mellisbröd!

Gör så här (för 6 bröd):

3 ägg
3 dl ost (i dessa hade jag både prästost och parmesan!)
1 msk fiberhusk
1,5 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader, vispa äggen fluffiga och blanda fiberhusket och bakpulver. Riv osten. Vispa ner husk och bakpulver med äggen och vispa sen ner osten. Låt svälla ett tag (5min räcker).
Klicka ut 6 högar på bakplåtspapper och grädda plättarna i ugnen i ca 9-13 minuter, eller tills att dom har fått fin färg!

Klart!

Kommentarer
Postat av: Inger Boström

Hej!
Jag är så glad att jag hittat hit, till din inspirerande sida! / Inger

Svar: Hej Inger! Tack vad kul att du tycker det! Kikade in på din sida och ser att du målar! Vilka otroligt fina hundmålningar. Jag är själv illustratör och pluggar just nu grafisk design och illustration i Stockholm :)Kul att du hittade hit!
Sofie Marklund

2015-12-04 @ 09:52:35
URL: http://www.tidernaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0