Ostpuffar av brieost!

 
 
 
Titta! Visst ser det gott ut? Har läst på instagram flera gånger om "ostpuffar" som man gör på brieost i mikron. Dock har jag också läst att det bara funkar på vissa ostar? De flesta bara flyter ut. Vilket stämmer! Testade att göra puffar av en stor, rund Présidentbrie men det funkade inte alls. Däremot så funkade det PERFEKT med den lilla Présidentbrie-tårtan. Sjukt att det ska skilja så?! I alla fall så blir dom KANONGODA! Perfekt snack till filmen!

Gör så här:

1 tårtbit Président brie (obs att det MÅSTE vara denna!)
Lite krydda efter smak (jag hade vanlig allroundkrydda)

Skär bort det hårda skalet på osten. Allt ska bort! (Jag sparar dessa bitar att ha på mackan någon annan dag, även om det kanske inte är så gott, hehe ;)). Nyp av små bitar av osten och lägg på en tallrik täckt med bakplåtspapper. Se till så att det är bra med mellanrum mellan bitarna!
Ställ in i mikron i ca 3-3,5 minuter. De kan behöva vara inne längre - de kan behöva vara inne kortare. Vakta och titta, de ska få en gyllene färg! Efter ca 2 minuter kryddar jag puffarna lite.

Ta ut, låt svalna och njut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0