Kycklingburgare

 
 
 
 
Hamburgare var det väldigt väldigt längesen jag gjorde! Idag lbev det äntligen av och det blev supergott! Jag föredrar kycklingburgare framför nötfärsbugare, och då det var extrapris på kycklingfärsen idag så var det perfekt att passa på :) Tillbehören blir ju lite väl mycket kolhydrater, men det går ju att dra ner på om man väljer smarta tillbehör!
 
Gör kycklingburgarna så här, för 4 portioner (mindre än 1g kolhydrater per burgare):

500g kycklingfärs
1 msk dijonsenap
Salt + peppar
1 stor pressad vitklöksklyfta
Smör att steka i


Blanda ihop färsen med de övriga ingredienserna, mosa inte ihop allt för mycket. Forma 4 burgare av smeten. Hetta en stekpanna med smör och stek burgarna tills färdiga. Lite högre värme från början för att få fin stekyta på dom!

Jag lägger på någon skiva ost när burgarna nästan är färdiga, som får smälta på. Tillbehör kan, som på min tallrik vara tunt skivad paprika, tunt skivad rödlök, krispsallat, lite härlig surkål och någon sås - jag använde en het ostdipp (dock inte alls ok innehåll...) och en klick majonnäs. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0