Februarimål

Under januari var mitt mål att komma igen i LCHF-tänket någorlunda, vilket jag tycker jag har gjort. Största fokus var att skippa mina stora laster chips, godis och ostkrokar vilket i och för sig aldrig är svårt bara man ger sig fan på att det är nog :) Jag har svävat iväg lite med bönpasta och kanske lite för mycket LCHF-dersserter men det har inte påverkat mig negativt, och har inte på något sätt satt mig ur balans när det gäller LCHF-kosten så det gör mig inget.
 
Jag måste sätta upp lite riktlinjer och mål under den här månaden också, det är skönt att ha det nerskrivet så man kan gå tillbaka och kika de dagar det känns tungt, eller för att titta tillbaka på när månaden är över. Vad gick bra, vad gick mindre bra, varför?
 
Kosten:
-Jag vill försöka att räta upp kosten ännu lite mer, vilket kommer att innebära LCHF-gott (i "värsta form", dessert) endast på lördagar denna månad.
-Den osockrade hallonsylten och kaviaren till äggmackan hamnar endast på helgen som lyx.
-Bönpastan med sina lite för många kollisar går helt bort förutom i två måltider som finns kvar i frysen.
-Mandelmjölet ska begränsas till de 2msk om dagen för ev. gröt
 
Träningen:
-När det gäller träningen så ska det bli 5 PT-pass avverkade under månaden
-Minst 2 PW's utomhus ska bli av per vecka.
-Det ska dessutom bli av minst ett spinningpass i veckan
-Samt att löpa på bandet (2,5km) alternativt gå på crosstrainern (45min) två gånger i veckan.
 
Det är inga som helst ouppnåeliga mål med varesig kosten eller träningen, och att börja lätt känns som en väldigt bra idé! Jag vill dock inte ha allt för stor press på mig, och verkligen veta att detta är något jag verkligen kommer att klara av :) Januari och februari blir mjukstart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0