LCHF-sushi!

 
 
 
 
Igår gjorde jag LCHF-sushi till middag! Går snabbt att göra, är väldigt enkelt och smakar gott :)

Det blir en rulle, vilken man skär upp i ca 20 bitar. Jag skulle säga att en portion är 5-6bitar, vilket landar på ca 4g kollisar per portion.

Gör så här:

200g kallrökt lax
200g philadelphiaost
0,5tsk wasabi
0,5 avokado
Sesamfrön
 
Rosta sesamfröna i en torr stekpanna, låt svalna lite. 

Blanda philadelphian med en klick wasabi. Lägg laxen omlott på ett gladpack och bred på fyllningenLägg en rad avokado längs med sidan och rulla ihop laxrullen med hjälp av gladpacket och rulla sedan i sesamfrön, plasta in med gladpack och frys ca 30-40 minuter. Ta fram och skär i skivor.

Servera med soja och inlagd ingefära! Mums!
Man kan också variera fyllningen lite som jag har gjort på bilderna ovan - jag gjorde en version med philadelphia med smak av pepparrot samt gurkstavar istället för avokado. Jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0