Strikt LCHF: Plättar med kanelsmör

 
 
Jag har varit så dålig på att äta de seanste veckorna, som jag skrev tidigare. Har inte mått så bra och då har maten tyvärr påverkats. Jag har ätit LCHF förutom någon dag då jag "föll ifrån", det har blivit lite mörk choklad någon dag, jag har ingen vidare aptit, men främst har jag ätit för lite fett. Ska försöka vända på det nu! 
 
Som vanligt har jag inte ätit någon frukost idag, bara druckit kaffe, och nu när det blev lunchdags så tog jag mig en funderare på vad jag var sugen på. Det var längesen jag gjorde pannkakor, googlade recept och hittade ett otroligt enkelt hos LessCarbs! Så det fick bli plättar! Riktigt strikt - jag velade mellan vispad grädde och lite lingonsylt som tillbehör, men tillslut så fick det bli enkelt med kanelsmör. På sidan om en härlig ägglatte! 
 
Gör så här (en portion med kanelsmör (9 plättar) ca 2g kolhydrater): 
 
2msk creme fraiche 
2 ägg
2 tsk fiberhusk
lite salt
smör till stekning
3 msk smör
1 tsk kanel
ev lite sötning
 
Vispa ihop creme fraiche och ägg. Tillsätt fiberhusk och salt och vispa ihop, låt svälla några minuter. Stek plättarna i smör tills att de har fått fin färg. 
Blanda smör (jag använder Bregott), kanel och ev. sötning till ett gott smör, ät tillsammans med plättarna!

Kommentarer
Postat av: Jennie bott i LA

Vad det såg mumma ut :D

2015-07-13 @ 20:57:07
URL: http://jsjolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0