Strikt LCHF: Räkor, ägg och majonnäs

 
 
Det behöver inte vara krånligare än så här. Okej, det kanske blir lite enformigt och kanske inte sådär jättegott efter att ha ätit samma (förutom räkor utbytt mot grillad kyckling nån gång) till både lunch och middag i tre dagar. Men! Det är skolstart och det tar ett litet tag att komma in i rutinerna, så denna vecka får gå i enkelhetens tecken. Enkelt att slänga ihop och enkelt att ta med sig i matlådan. Relativt mättande och så klart gott!
 
De kokta äggen tidigare i veckan bytte jag idag till middagen ut mot två mosade ägg med 2msk bregott. Såå krämigt och mumsigt! Allt som allt ca 2g kollisar på tallriken.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Johansson

Enkelt är bra! Och dessutom gott som i detta exempel, kan knappast bli bättre. Ibland vill man inte hålla på så mycket med maten, särskilt om man vill få en mer nonchalant inställning till maten.
Tycker du gör det jättebra!
Jag skulle bli jätteglad om du berättade mer om hur en "vanlig dag" ser ut för dig matmässigt och berätta gärna mer om din septemberutmaning.
/Ulrika

Svar: Hej Ulrika! Du har så rätt. Det är otroligt smidigt att det faktiskt är ok att äta så här "enkelt", och att man ändå förblir mätt utan att stå och koka ihop något i flera timmar :)Tack för peppen, vad glad jag blir!

Jag lovar att återkomma med ett litet inlägg här på bloggen om hur en dag kan se ut för mig matmässigt, min septemberutmaning ska jag också göra ett litet längre inlägg om nu i helgen! :)
Sofie Marklund

2015-09-03 @ 15:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0