PW och kaloriöverskottet

 
 
Pausade i skolarbetet (som står ganska stilla...) igår med en 1h pw, 6,7km, 400kcal. Skönt då det var längesen jag faktiskt var ute i friska luften, haha! Slask och ishalka, inte så spännande, men skönt att jag ändå skrapade ihop det passet jag gjorde :)

Jag vill skriva om kaloriöverskott! Hur jävla jobbigt är det inte?! Jag äter och äter och äter och känner mig bara tjockare och tjockare och tjockare! Börjar noja över att det inte alls byggs några muskler alls, utan att jag bara ökar i fett. Just nu så äter jag ca 2400kcal om dagen, och har gjort i ca  5 veckor. Frågan är om jag ska backa lite till åtminstonde 2200kcal och se om det känns bättre. 

Eller så SKA jag känna mig tjock, haha! Det kanske är en del av allt detta med att bygga muskler? Det är oavsett kämpigt  och en ständig kamp med psyket vill jag lova. Att i fyra år med LCHF jobbat mot längre vikt, och att bara äta när jag faktiskt är hungrig så är detta helt sjukt, haha! Kör fram till den sista mars. Länge kvar! Jag kämpar på!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!
Ha inte ångest. När du trasar sönder musklerna med träning så drar de åt sig sjukt mycket vätska. Du har säkert känt dig fit direkt du kliver upp på morgonen men så fort du börjar äta så försvinner den känslan. Helt naturligt då nervsystemet aktiveras för fullt ;0)

Svar: Åh, jag hoppas verkligen att jag trasar sönder musklerna, haha, nojar att jag inte lyfter tillräckligt tungt. Men det gör jag väll förhoppningsvis haha! Men du har såklart helt rätt - känner mig alltid fit på morgonen och sen framemot eftermiddagen och kvällen not so much :)
Sofie Marklund

2016-01-28 @ 11:00:21
Postat av: Linda

Ps. det tar tid att bygga ren muskelmassa. Genomsnittligt bygger man 0.5-1kg muskler per år.

2016-01-28 @ 11:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0