Aminosyror


Idag blev det en väldigt lång fasta – kom inte hem från jobbet förrns 14 och ville inte äta innan jag tränade, så det blev en celcius, på med springskorna och iväg. Väl hemma efter 1 timme blev det ännu en timmes träning för ben och armar, och på det streching. Skönt!  Åt några bitar stekt fläskfilé efter det, då klockan hade hunnit bli 4 och jag inte ville bli proppmätt då vi skulle äta middag vid 18. Det är ju antagligen inte så bra för en nyss tränad kropp att bara få några bitar kött efter träning. Stackars muskler?

Har inte alls så stor koll när det gäller träning, men jag vet ju att kroppen börjar bryta ner muskler istället för att bygga upp efter träning om man inte ser till att äta något efteråt. Jag vet inte om mina köttbitar var tillräckliga, haha?

I alla fall. Jag följer ju fina Mathilda på hennes blogg Live Lowcarb (och på instagram, så klart!) och vet att hon tar aminosyror. Så här skrev hon i detta inlägg, om aminosyror:

Tar ni det förresten? Om inte, gör det! Speciellt om ni tränar på fastande mage – för att förhindra att ni bryter ner era muskler och istället förser med kroppen med protein. För att va schyst liksom, kroppen gör ju ändå ett jäkla jobb får man erkänna.”

Då jag känner att jag har svårt att få ihop fasta, träning, mat när jag fastar så bestämde jag mig (efter att ha kollat lite med Mathilda) för att beställa hem aminosyror som jag kan ta efter jag har tränat när jag fastar. Detta kommer att bli bra, känner jag!  Man måste ju vara snäll mot kroppen!

Jag beställde mina aminosyror med smak av vattenmelon HÄR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0