Hamburgare


Som jag har skrivit innan så har LCHF medfört
 att jag har fått så fruktansvärt många favoriträtter! Detta är en av dom! Hamburgare! 

Receptet på biffarna ser ut så här:

800g nötfärs
1 gul lök
4 vitlöksklyftor
4 ägg
3 msk olivolja
1 1/2 msk dijonsenap
Salt, peppar och lite mynta (Jo! Det blir mums!)

Hacka den gula löken fint och lägg ner tillsammans med färsen och pressad vitlök i en bunke. Blanda ihop väl! He sen ner äggen, oljan, senapen och kryddorna och knåda ihop noggrannt!

Forma till burgare – jag gör 5 st lite större av denna smet, och låt vila i kylen ett tag. Lägg sen på bakplåtspapper på en ugnsplåt och ”stek” i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter!

Tillbehören väljer man efter smak! Jag älskar att ha på cheddarost, och den lägger jag på några minuter innan burgarna ska ut ur ugnen så att den hinner smälta!  Uppepå det kör jag dessutom lite Nacho-cheddardipp (haha ost är ju så jävla gött!). Jag älskar när det är starkt och fullkomligt öser på jalapenos! Förutom det så har jag en krispig sallad, lite rödlök, gurkskivor och en hamburgerdressing (1dl creme fraiche, 2msk chilisås och 2krm caynennepeppar och ev. 6-8 st sånna där inlagda smörgåsgurkor som hackas i små bitar!). Är jag ännu lite mer ambitiös brukar jag dessutom steka lite bacon som jag toppar med!

MUMS!!!!Vad åt ni för gott till middag? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0