Idag gick det bra!



Haha, alltså det var ett grymt bra beslut att backa till v. 3 i min ”Get running”-planering.
V. 3 innebär 1 1/2 min löpning, 1 1/2 min promenad, 3 min löpning, 3 min promenad, och detta i två omgångar.

Jag tror att det är uppvärmingen som spelar stor roll för mig och mina knän. De gånger som jag har powerwalkat 30 minuter innan jag börjat med löppasset så har det gått SUVERÄNT bra. Jag har haft mer energi och mer ork i benen, och får inte ett dugg ont – idag var en sån dag! Att jag dessutom kan öka tempot när jag springer 3 minuter är super och gör mig så glad. Idag sprang jag i alla fall fortare än jag powerwalkar – och så har det absolut inte sett ut förut, haha

Jag har insett att de gånger som jag får ont i benen och knäna är när jag värmer upp enligt appens rekommendationer – vilket är ynka 5 min. Jag behöver verkligen 30 min PW för att kroppen ska komma igång och jag ska orka springa. Låter det vettigt???

Idag gick i alla fall SÅ JÄVLA BRA! Jag ska se till att springa v. 3 i i alla fall en-två veckor till och sen kan jag nog börja nosa lite på v.4 med dess 5-minuters löpomgångar!

Jag avslutade med att träna magen hemma – 4×40 sek plankan, 20×4 sidlyft på varje sida, 25×4 situps på pilatesboll och som avslut 15×4 rumplyft för att träna ”nedre delen” av magen.

Nu är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0