Kycklingburgare med currymajonnäs



Fina Kamilla tipsade mig om sitt recept på kycklingburgare för ett tag sen, och idag var det dags att testa på (fast med lite modifikationer!)! Det blev SUPERGOTT och jag föredrar faktiskt kycklingburgare framför vanliga burgare Mycket godare! Till burgarna åt vi cheddarost, stekt bacon (närproducerat, såklart!), sallad, gurka och rödlök och en FANTASTISKT god majonnäs med smak av curry!

Så här gjorde jag burgarna:

600g kycklingfärs
2 ägg
0,75 dl grädde
1 dl riven ost
En skvätt kycklingbuljong
Salt & peppar

Jag lade bara allt i en bunke och knådade ihop, haha! Det blir en ganska lös smet, men det blir perfekta burgare ändå

Jag brynde dom på båda sidor i en stekpanna och lade dom sedan i en ugnsfast form, sen fick dom bli klar i ugnen på ca 200 grader i kanske en kvart!
Självklart så kan man steka dom färdiga också!



Jag gjorde ju dessutom en SUPERGOD currymajonnäs, som passade jättebra till burgarna, och den gör man så här:

1 ägg
2dl neutral rapsolja
1tsk dijonsenap
1tsk vitvinsvinäger
1tsk sambal oelek
1msk citronjuice
salt & peppar
2tsk curry

Lägg alla ingredienser förutom curryn i en hög tillbringare. Sätt ner en stavmixer och kör den tills att allt har gått ihop sig till en bra majonnäskonsistens – smaksätt då med curryn! Klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0