Målvikten?

Igår fick jag en kommentar där Annie undrade över min målvikt och min längd!

Jag har länge tänkt att min målvikt ska vara 70 kilo. Men nu under de senaste dagarna har jag börjat fundera. Varför har jag satt det till just 70 kilo? Jag har på något konstigt sett tänkt att jag INTE KAN komma nedanför 70 kilo. Jag kan för allt i världens inte alls se mig själv väga 65, eller ännu mindre – 60 kilo. KAN jag ens bli så ”liten”?

Men sen så är jag ju faktiskt bara 160 cm lång, och då kanske 70 kilo fortfarande är för mycket i förhållande till min längd? Är det någon som har koll på detta? 

Jag har alltid sett mig själv som ”kraftig” även om jag inte har varit tjock - jag har jättebreda axlar och bred bröstkorg, och dessutom en kraftig benstomme, och någonstans i mitt bakhuvud så är det en röst som intalar mig att jag INTE KAN bli ”smalare”. Konstigt, eller hur? För det går ju! …Eller?

70 kilo är inte längre min målvikt. 65 kilo är min NYA målvikt. Jag har som delmål att väga 70 kilo i sommar. De sista fem kilona ska jag satsa på att pressa bort efter sommaren, då blir det mer jävlar anamma! Låter det bra?  Det tycker jag i alla fall.

Vad har ni för målvikt, och hur långa är ni???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0