Tacos, I love you!


NEJ! Haha jag som skrev
 och TRODDE att jag publicerade detta inlägg igårkväll, men icke! Det får komma nu istället! 

Igår kom matlusten tillbaks! Fast, hur skulle den inte kunna göra det när det är tacos till middag?! Jag älskar tacos. Älskar, älskar, älskar! Och ju starkare det är desto bättre! Öser på en stoooor hög med jalapenos! Mums!

Jag gör så klar mina egna tacobröd också (eller fajitabröd, om man nu vill kalla dom det):

4ägg
125g philadelphiaost
1/2 dl fiberhusk
1 tsk paprikapulver
1 tsk spiskummin
1 vitlöksklyfta, pressad
1/2 tsk chilipulver

Vispa äggen pösigt, vispa sen ner allt annat. Låt stå i ca 10 minuter. Tryck ut med blöta händer på två bakplåtspapper (relativt tunt!), och skjutsa in på ugnsplåtar (båda två samtidigt!) i ugnen på 150 grader i ca 15 minuter!

Skär sen ut rundlar med hjälp av en tallrik eller så!

Jag blandar dessutom min egna tacokrydda till köttfärsen:

1 1/2 tsk salt
1 tsk vitlökspulver
2 tsk paprikapulver
2 tsk spiskummin
2 1/2 tsk chilipulver
2 krm cayennepeppar

Enkelt och snabbt gjort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0