En sån dag!

 


Haha, så här härligt glad var jag imorse
när väckarklockan ringde ;) Fy faaaan vad trött jag var! Hade väldigt gärna sovit några timmar till...

Men dagen har rullat på bra! Väl hemma efter jobbet så tog jag mig ut på en 1 timmes PW, och det var riktigt skönt. Väl hemma igen så gjorde jag plankan i 4 omgångar och ett gäng sidlyft (4x20 på vardera sida)!

Det är svårt för mig att träna styrka (även om jag gör det hemma) - jag får väldigt väldigt lätt ont i min nacke och rygg vilket leder till huvudvärk och illamående. I kombination med mitt jobb där jag sitter vid datorn samt ritar varje dag så är det väldigt känsligt för mig.

Det är inte många övningar jag kan göra hemma - squats och andra benövningar går bra (haha!) för då slipper jag ju anstränga nacken och så, men allt annat jag tidigare gjort, som armhävningar, situps, ALLA mina grymma ryggövningar m.m. funkar inte längre. Har ni några tips hur jag ska göra / tänka? Jag försöker verkligen att inte spänna nacken när jag tränar, men hur jag än gör så får jag i stort sett alltid ont dagen efter och det är så jobbigt. Jag vill ju också få en tränad mage och fina armar och en stark rygg (fast utan att behöva gå på gym och använda vikter).

Jag ska också tillägga att jag är väldigt noga med att strecha min nacke och rygg varje dag, både morgon och kväll, för att förhindra att det onda och huvudvärken ska smyga sig på, men det är svårt för jag vill ju väldigt gärna kunna träna emellanåt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0