LCHF-pizza!

 

Idag blev det pizza till middag!
Snabbt, mättande, supergott och enkelt! Jag gör min pizzabotten efter recept på Shervin Torkiansblogg, och det ser ut så här:

1,5 dl pofiber
3msk fiberhusk
1tsk salt
1,5dl mandelmjöl
3msk mjölkpulver (jag använder mig av Sempers mjölkpulver!)
3dl vatten

Sätt igång ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser och rör ihop med vattnet. Lägg ut degen på en bakplåtspapper - lätt ett till papper över, och kavla ut tunt. Dra bort det övre bakplåtspappret och nagga degen med en gaffel. Degen räcker till en ugnsplåt. Förgrädda i ca 15 minuter.

Sen lägger man bara på det man vill ha på pizzan (jag kör enkelt med bara tomatsås och mozzarella. Tomatsåsen är ca 2-3dl passerade tomater som får puttra några minuter tillsammans med 2 krossade vitlökar, oregano, salt och lite sötströ - bästa-bästa tomatsåsen!) och gräddar i ugnen på 200 grader tills osten smält och fått fin färg!

Vid servering har jag alltid på någon sorts lufttorkad skinka (salt och gott!), ruccola och massa jäkla bearnaisesås! MUMS! :)

Seså, planera in en pizzadag i helgen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0