Mat och Biggest loser Australien

(Spoiler! Vill ni inte få det avslöjat för er vem som vann Biggest Loser Australien 2012 - läs inte det här inlägget, haha ;))

Jag har varit duktig idag och bakat två omgångar fröknäcke, så nu finns det om jag blir sugen på att tugga på något, haha! :) Det fick bli dagens mellanmål. Fröknäcke och Chèvremjukost är suveränt gott!

Och idag var det final på Biggest Loser Australien, som jag har sett i stort sett varenda avsnitt av. Älskar att alla Australiens realityserier är så långa! 60 avsnitt att bara götta ner sig i. Älskar att kanal 9 har valt att sända 2012's BL Australien. Och min stora favorit, Margie, som jag har tippat som vinnare sen tidigt, tidigt i säsongen VANN! Det var hon verkligen värd, vilken jävla fighter och så målmedveten hon har varit!

Jag tycker alltid att det är lika känslosamt att följa Biggest Loser-deltagare under deras resa. Det är mycket känslor och man ser verkligen hur dom förändras - såklart kroppsligt, men också mentalt. Från att vara blyga och så ledsna och nere, till att hitta självförtroende och älska sig själva och deras nya liv. Jag är faktiskt lite ledsen över att det är slut på BL Australien. Nu längtar jag till att 2013 års säsong ska visas här i Sverige!

 

Men hörrni! Åter till maten, haha! Idag lagade min mamma ett recept ur Katrin Z's "LCHF för alla i familjen". Biff Rydberg á la LCHF. FY FAN I HELVETE VAD JÄVLA GOTT! Katrins bok är verkligen en guldgruva när det kommer till LCHF-mat, och har ni den inte redan i er bokhylla så KÖP DEN! Biff Rydberg kommer garanterat att lagas många, många gånger här hemma. Stekt kålrot var en hit, även om det kanske är lite lite för mycket kollisar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0