Mitt första lilla löppass

 

Hurra! Idag gjorde jag det – jag genomförde mitt allra första löppass (haha eller ja, intervaller med spring/gå)! Så glad! Det var inte alls så jobbigt som jag hade föreställt mig, och jag är så stolt över mig själv

Jag är en person som, från början jag sätter igång med något, behöver väldigt  mycket struktur på saker och ting. Som när jag började med LCHF – jag följde mat- och 8 veckors träningsschemat på LCHFklubben, och känner så här i efterhand att GUD VAD BRA ATT DET FANNS, för jag vet inte om jag hade klarat det annars. Jag behöver ett schema att följa ett tag tills att jag kommer igång och kan ge allt för egen maskin.

Nu när jag börjar löpträna så använder jag mig av en app som heter ”Get Running”, och den ser ut såhär:

 

Man springer och går i intervaller – i alla fall de första veckorna – vilket är perfekt för mig, då hinner jag inte blir dödstrött och ledsna. Planeringen ligger på 9 veckor, och på 9e veckan ska man alltså kunna springa 30 min utan stopp. Det är dessutom en röst som säger till en när man ska börja springa, och när man ska gå – skönt då man slipper hålla koll på tiden själv!

Det känns bra! Nu jäklar ska här springas!  Är så jäkla peppad på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0