Nya tag - igen!

Den här veckan som har varit skulle ha varit en vecka med nya tag för mig, både när det gäller kost och träning - men jag har ändå varit lite off och passiv på båda delarna. Men nu. Imorgon är det måndag - ny vecka, nytt fokus. Punkt slut!

Jag ska akta kolhydraterna, och ligga runt 20 så gott det går. Jag ska minska på "det söta" (sötningsmedel, jordgubbar/hallon, mörk choklad osv). Jag ska träna 5 gånger (PW, eventuellt löpning och till det styrketräning hemma). Och viktigast av allt: dra ner på rökandet IGEN.

Under sommarhalvåret, när det är soligt ute och härligt att bara sitta ute så blir det lätt att jag nallar lite cigg av mor min. Det har blivit lite för mycket av det de senaste veckorna, och jag vet att det påverkar både mat och hälsa. Nu är det skärpning!

Det är alltid skönt med nya tag, men jag vet att det är svårt att hålla på de nya tagen när veckan lider mot sitt slut. Torsdag-söndag är kämpiga dagar för mig. Då lyckas jag alltid på nått konstigt sätt släppa på peppen och blir lat (ja, LAT är helt rätt ord!). Jag blir lat när det kommer till att röra på mig och lat när det kommer till att hålla fokus på kosten.

Har ni kanske några tips på att hålla uppe motivationen till att må bra hela veckan ut, haha?

I alla fall. Om två veckor är det vägningsdags igen, och jag blir nöjd om jag ligger under 70 då! Pepp pepp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0