Snabba vändningar



I våras, för tredje gången,
gjorde jag en ansökning till skolan Konstfack i Stockholm. Efter 3 månaders hårt arbete på arbetsproverna så blev jag kallad till intervju (en av 28 personer, av sammanlagt ca 600 sökande(!!!)) Däremot så blev jag "bara" femte reserv med noll förhoppningar på att faktiskt komma in. För, kommer man in på Konstfack och linjen Grafisk Design & Illustration så tackar man vanligtvis inte nej, haha.

Igår. Ett samtal, en förfrågan om jag vill börja på skolan(!!!), en timmes betänketid och ett tårfyllt ja. Det är många jobbiga och överväldigande känslor som jag brottas med just nu, kan jag berätta för er. Ångest, panik, rädsla, glädje, ledsamhet, NERVOSITET, lycka, nedstämdhet, trötthet... Allt bara rusar runt i kroppen!

Så imorgon åker jag till Stockholm för att påbörja ett nytt liv. Tre års studier (till att börja med), tre år i Stockholm (som jag förövrigt är LIVRÄDD för, haha!). Det är helt sjukt!

Är det någon som vet en liten lägenhet i okej närhet av Konstfack så får ni gärna hojta till. Till att börja med så kommer jag  att bo i Södertälje hos min faster Anki, men jag vet inte hur länge jag kommer att klara 2h resa per dag, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0