Sofies saltlakritsfudge!

 

Idag blev det dags för att testa att göra saltlakritsfudge. Dom blev väldigt goda, krämiga med väldigt mycket lakritssmak. Dom blev väldigt uppskattade här hemma, men jag föredrar nog mandelfudgen mer ;)

50g smör
2,5dl grädde
2,5msk lakritspulver
1msk kakao
3krm salt
3msk sukrin gold
Havssalt till dekoration

Blanda alla ingredienser, utom havssaltet, i en kastrull och låt koka upp. Sänk värmen och låt fudgen sjuda i ca 20 minuter. Akta så att det inte skär sig - just denna med lakrits var lättare till det än min andra fudge. Rör med jämna mellanrum. Fudgen ska vara glansig och relativt seg när den är klar!

Smörj en liten form (återigen så använde jag mig av en lite matlåda i plast) med en neutral olja och häll i fudgen. Ställ in i kylen för att svalna. Efter ca en timme är det dags att strö över lite havssalt över fudgen.

När fudgen är kyld, ställ in den i frysen tills att den har stelnat helt. Skär upp i bitar och förvara sedan i kylen!

---- OBS! Om ni lånar receptet rakt av, och sedan lägger ut det på eran egen blogg - hänvisa gärna till min blogg med en länk så att jag får den cred för receptet som jag tycker att jag förtjänar! Tack på förhand! ----


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0