Hur har det egentligen gått?

I slutet av oktober så började jag gå till en kiropraktor här i Södertälje, då jag i ca två år (efter en ridolycka) har haft problem med ont i nacke, rygg och axlar, som bland annat har lett till huvudvärk. Främst så har ontet varit som värst när jag har jobbat mycket (suttit och ritat samt suttit och jobbat vid datorn - vilket ju blir ofta!) - men sen jag flyttade till Stockholm i början av september så blev smärtan bara värre och värre.

I början av oktober så hade jag ont i nacke/axlar/rygg konstant, utan att det blev bättre eller sämre som tidigare - jag hade jätteont hela tiden. Säkerligen mycket på grund av stressen med skolan.

Jag fick ju mycket tips av er läsare, att söka upp en massör, kiropraktor eller sjukgymnast som skulle kunna hjälpa mig med ryggproblemen - och det har jag ju gjort!

Jag har hittills varit hos min kiropraktor varje måndag sen den 31a oktober, och det är det bästa jag har gjort för min kropp på SÅ LÄNGE! Det blir mycket knäck i nacke och rygg - lite läskigt, men sååå skönt!

Efter bara två besök hos Daniel så blev min rygg/nacke genast bättre. Idag har jag knappt ont - med undantag från någon dag emellanåt då jag har suttit och jobbat intensivt vid datorn. Det är så skönt att slippa smärtan och jag är så lättad att hjälpen ändå var så pass lätt som att få ryggen knäck emellanåt, haha! :)

Jag fortsätter hos kiropraktorn på obestämd framtid - och nu efter dessa besök jag har gjort har jag fått ett frikort och får gå gratis i ett helt år!
I min planering framöver så kommer jag dessutom att få hjälp av en sjukgymnast - vilket betyder att jag kommer börja styrketräna lite lätt för att stärka bland annat rygg! Det kommer att bli efter jul och jag ser fram emot det så mycket!

Hurra för en glad rygg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0