En vecka med periodisk fasta

 
 
Ikväll avslutar jag min vecka med periodisk fasta!

Det har har inneburit att mina dagar har sett ut lite så här: Mitt "matfönster" har varit öppet mellan klockan 14 och 20, dvs, 6 timmar där jag får äta det som behövs för att jag ska bli mätt. Lunch när jag kommer hem från jobbet / efter att jag har tränat, och middag vid 19. Sen har jag fastat från klockan 20:00 på kvällen och fram till klockan 13-14-15 nästa dag. Det innebär ingen mat under dom 17-18-19 timmarna. Jag har dock druckit mycket vatten!
 
Jag har mått så himla bra under denna vecka. Jag gjorde detta mest för att testa hur jag skulle må om jag utselöt frukost, och höll mig till bara 2 måltider om dagen, och det har gått så bra! Jag ville också se om jag kan skilja på hungerkänsla och bara "sug" om dagarna.
 
Igår hade jag lite huvudvärk efter att jag kom hem vid 14, men jag vill inte skylla det på fastan, då andra saker nog har spelat in, som nackont :)
 
Jag har inte känt någon större hungerkänsla under fastatimmarna, ett sug i magen har jag känt, men inte HUNGER. Det är också skönt med fasta när man jobbar då man inte hinner tänka så mycket på att man eventuellt är hungrig. 
 
På måndag kommer jag att köra en vecka igen. Jag har börjat inse att frukosten nog inte är något viktigt för mig - jag blir ändå inte hungrig förrens mitt på dagen, och då känns det onödigt att stoppa i sig saker på morgonen när man ändå inte MÅSTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0