Ett inlägg om att bli less

Jag blir så jädrans less.
 
Det är konstigt, för nu när jag har börjat äta LCHF så är det så många som helt plötsligt blir JÄVLIGT bra på kosthållning och mat överlag, många som gärna vill säga till mig att det sättet jag äter på är FEL, människor vill gärna knäppa en på näsan och säga "Näha du, det här är fel fel fel!".
 
Som jag skrev tidigare så har jag aldrig mått så bra som nu när jag äter enligt LCHF-kost. Jag har varit överviktig i några år och DET om något är väl farligt för hälsan? Nu jobbar jag mig neråt till en mer hälsosam vikt, men är det inte konstigt att när man väl vill må bättre så kommer dom där människorna och "Åhhhh det är dåligt, LCHF är inte bra, ni äter SÅ MYCKET FETT, cancer, blodpropp, DÖD, ni blir dumma i huvudet!!!".
 
Många som inte är så pålästa verkar dessutom tro att man bara VRÄKER I SIG fett när man äter LCHF. Det gör man inte?! Jag kan lova att jag fick i mig mycket mer fett innan jag började med LCHF än nu. Det fett jag får i mig under dagen brukar bestå av nyttiga fetter, som lax, avokado och kokosfett - och inte ens i så stora mängder.
 
Det har börjat skrivas om att LCHF ska bidra till cancer också. Ja, men ska vi vara ärliga så har Aftonbladet faktiskt också skrivit att bland annat  övervikt, barnmat, bröstmjölk, kranvatten, män från bronsåldern och färska grönsaker också bidrar till cancer, så med det låter jag er tycka och tro vad ni vill. Så, ja, så krasst känner jag att i stort sett ALLT idag kan på något sätt leda till cancer. I alla fall om man ska tro på TIDNINGARNA.
 
Låt mig bara äta det jag vill och känner att JAG mår bra av, och snälla SLUTA vara sånna jävla viktigpettrar. Jag bryr mig inte vad som skrivs i tidningarna hit och dit, men när ni kommer och knäpper mig på näsan och säger att "Se där, LCHF är VISST DÅLIGT, HAHA", så blir jag ledsen!
 
Åhhhåhå,
MVH Less-Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0