Periodisk fasta v2

 
Igår såg middagen ut så här! Mmmm! Kött med stekta champinjoner, sallad och egengjord bearnaisesås :) Favoritmaten, måste jag nog säga! :)

Idag har jag påbörjat en ny vecka med periodisk fasta. Det känns lite sådär just för tillfället - jag börjar få lite huvudvärk, men antar att den kommer att gå över när jag äter lunch vid 12-13-tiden.
 
Periodisk fasta ser ut så här för mig:
Man har ett "matfönster" som är öppet mellan (för mig) 13/14/15 och 20 på kvällen. Där ser jag till att äta lunch, eventuellt ett litet mellanmål och sen middag. Fastan kickar igång efter klockan 20 på kvällen och håller i sig till 13/14/15 dagen därpå då mitt matfönster är öppet igen!

Jag fastade förr-förra veckan också och kände då att det kanske skulle vara något för mig. Viktnedgången får sig en skjuts, och i kombo med träning ger det muskeluppbyggnaden en skjuts också! Dessutom så stabiliserar det blodsockret!
Jag har aldrig varit en frukostmänniska - speciellt inte när jag kliver upp tidigt på morgonen och måste äta. Det medför bara ett hemskt illamående - något som jag såklart gärna undviker om det går :)
På helgerna går frukosten lättare då jag får ta det i den takt jag vill och inte behöver äta så fruktansvärt tidigt på morgonen.
 
Därför känner jag att PF är gött för mig. Jag behöver ändå inte frukosten på veckodagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0