Smetana

I måndags så läste jag en kommentar på LCHF-klubben om Smetana (en laktosfri, syrad grädde med bara 2,4-nånting kollisar per 100gram), jag blev så sugen att jag bara var tvungen att köpa med mig en hem när jag sen var  och handlade.

Jag brukar ju äta Grekisk- eller Rysk(MUMS!) yoghurt till frukost, med hallon och kanel till, men idag gick det inte så bra med smetanan. Den var SÅ gräddig och trotts bara en deciliter tillsammans med bär till frukost så fick jag pressa i mig minsta lilla sked. Så äckligt var det! Jag trodde jag skulle tjöjes, haha! 

Ska se till att undvika yoghurt och dyl. till frukost ett tag framöver. Frukost är inte mitt favoritmål då jag alltid mår så konstigt efter att jag har ätit så tidigt på morgonen. Jag ska se till att äta ägg med lite smör, eller mina favvo-microbröd istället! :)
 
Smetanan ska få sig en ny chans till någon middag framöver, som sås! Det blir nog bättre än frukost som jag ändå är så känslig för! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0