3km och gårdagens söt-/matsug from hell

 

Haha, fyra nyaser av rosa ;) Fyyy vad varmt och svettigt det var att springa idag... Solen låg på och det var inte alls kul. Idag blev det bara 3 kilometer på 20 minuter. Känner att jag vill ta det lite lugnt pga ont i anklar och framsida ben - men det är mycket bättre idag, och kändes knappt av när jag sprang så det är väll bara att tuta och köra :)

Det var skönt att få ett löppass avklarat i alla fall!

 

Igårkväll var en helveteskväll för mig. Jag var SÅÅÅÅ sötsugen... Har aldrig, inte en enda gång sen jag startade med LCHF varit speciellt sötsugen, men igår - BOOOOOM - fyfan jag har aldrig varit med om något liknande, haha! Sen vet jag inte om det var sötsug eller om det bara var sug efter att tugga på något. Jag försökte lösa det med rysk yoghurt med hallon, en cola zero och lite ölkorv, och det funkade bra. Antagligen hade det funkat med bara ölkorvarna, men men ;)

Det har blivit väldigt mycket mat överlag, väldigt mycket Cola Zero och väldigt mycket sötning till frukost de senaste veckorna, så jag vet ju vart sötsuget/matsuget kommer från och varför. Jag och frukost går inte i hop, i alla fall inte i de mängder jag har ätit senaste två veckorna, med yoghurt, hallon och sötning varje dag.

Från och med idag blir det ändring, med begränsat antar Cola Zero och ingen yoghurt till frukost, utan bara ägg! Efter nästa vecka så kommer mitt matintag bli mer kontrollerat och jag ska tillbaks till gamla goda vanor. Men först en vecka på Gotland med släkten! Lite nervöst med LCHF-biten men det borde gå bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0