Ätardag och priset man får betala

 
 

Igår hade jag min ätardag
som infaller en gång i månaden (om jag vill!). Jag vill än så länge ha en ätardag, där jag går ifrån LCHF och äter det jag vill och saknar, vilket oftast betyder godis och salt & vinegarchips. Jag är väl medveten om konsekvenserna efter en ätardag - och det är viktigt att man vet dom om man väljer att kliva av LCHF för en dag. Jag blir fruktansvärt kolhydratsbakis, får ont i huvudet, blir dålig i magen och blir oerhört illamående.

Idag är en sån kolhydratbakisdag och jag mår skit - mildt sagt, haha, men jag vet att jag får skylla mig själv. Jag tycker inte det är pinsamt eller dåligt av mig att ha en ätardag. Det händer ju relativt sällan och får mig att vilja köra på LCHF ännu mer än innan när jag känner hur sjuk min kropp blir av så mycket kolhydrater! Men jag sticker inte under stolen med att jag tycker att godis och mina älsklingschips är jävligt goda, haha! ;)

Att bli kolhydratsbakis är EXAKT som en riktig bakfylla. Jag har inte druckit så pass mycket alkohol på ett år nu, att jag har blivit bakis, vilket jag tycker är skönt. Förhoppningsvis så lär jag mig att att vara kolhydratsbakis är minst lika hemsk och jobbigt som en bakfylla efter alkohol.

Idag är en dag med nya tag, jag lägger min ätardag bakom mig och imorgon börjar träningen igen! Jag ser fram emot det!

Igår var i alla fall en fin kväll, som ni kan se på bilden ovan! Vid halv elva på kvällen tog familjen bilen en bit för att syrran skulle få bada. Det var verkligen härligt ute då, och såå fint! Jämtland at it's best!

Idag till lunch blev det rökt fläskkarré, halloumi, bea och sallad. Visst ser det gott ut? ;) Dessvärre fick jag bara i mig en liten köttbit, två hallouimibitar och lite sallad - kolhydratsintaget igår har fortfarande kontrollen över min kropp och jag är mest bara illamående och vill inte se mat överhuvudtaget, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0