Kokostoppar á 3 kolhydrater



Jag blev så inspirerad av Lindas (Denfetasanningen på LCHFklubben!) kokos-mumsigheter att jag passade på att svänga ihop ett gäng kokostoppar själv idag! Så goda blev dom! 3 kolhydrater per topp. Suveränt eftermiddagsfika med en kopp kaffe!

Här kommer min variant på kokostoppar!

50g smör
2 ägg
200g kokos
1 dl sötströ
lite vaniljpulver
rivet skal från en citron
saften från en halv citron

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ihop ägg och sötning. Blanda i kokos och det smälta smöret. I med lite vaniljpulver, citronskal och saft. Låt stå ett tag. Forma smeten till toppar och ställ ut på en ugnsplåt med bakplåtspapper, grädda i ugnen ca 10-15 minuter. Börjar toppen på kokostopparna bli lite för mörk, lägg över ett bakplåtspapper de sista minuterna.

Smält chokladen och doppa de färdiggräddade kokostopparna i. Låt stå i kylen!
Jag fick till 14 stycken toppar av min smet. Det räckte gott och väl till storlek, dom var väldigt mättande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0