Semesterfrukost

 

Nu när det är semester, ledigt och många långa sovmorgnar så är det riktigt härligt med frukost. Med jobb och tidiga dagar så är jag aldrig riktigt hungrig, vilket gör att det passar ypperligt med periodisk fasta då.

MEN inte nu, så klart. Nu frossar jag i frukost. Sitter länge, tuggar varje tugga noga, äter saaakta och njuter.

Mina frukostar ser likadan ut varje dag just nu, men med små undantag.
Alltid 1/2 dl turkisk yoghurt väl utblandat med 1/2 dl grädde, 1/2 dl tinade hallon, toppat med LCHFklubbens kokoschips, pumpakärnor och sötströ.

Till det 1 eller 2 ägg på fröknäcke med smör, kaviar och salt. MUMS! Idag fick fröknäcke med Rökt kalkokost göra resten sällskap på frukosten. UNDERBART!

Det är dessutom riktigt skönt. Jag har hittat en bra balans i min LCHFkost, där jag de senaste veckorna faktiskt har lyckats ligga under 20 kollisar per dag. Suveränt är också att mina frukostar ligger på 5 kollisar. Helt ok för att vara "så mycket"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0