Sommar med LCHF

 

Ledighet med noll fasta rutiner
får mig verkligen ut balans. Jag äter LCHF - ja det gör jag, men det kanske blir lite för mycket av LCHF-unnande. Frukost varje morgon är härligt - i måttliga mängder, haha! Längtar tillbaks till jobb och periodisk fasta på vardagar, med frukost bara lördag och söndag.

Det blir dessutom väldigt (VÄLDIGT!) många cola zero om dagarna. Det gör inget speciellt med mitt sötsug, men det är ju absolut inte bra att dricka så mycket som jag gör nu under ledigheten, haha! :)

Jag har svårt att kontrollera mig själv när jag har hela oplanerade dagar - det smyger sig in ett-två extra fröknäcken där, lite mörk choklad där, och ett till fröknäcke där. Bara för att jag är rastlös, egentligen.

Men hörrni. Det är ju sommar. Det är ledigt. Jag låg under 70 kilo innan semestern, jag räknar med några kilon extra när ledigheten tar slut, men vad gör väll det? Med fokus och mer strikt kost om en månad kommer jag att vara på G igen!

Och dessutom så ser jag ju till att både löpträna och PW'a när jag känner för det och har tid, vilket blir nästan varje dag ändå! Ska jag njuta och inte bry mig så är det ju nu! :) Dagens middag såg i alla fall ut som på bilden ovan! Ett matig räksallad med både ägg, avokado, champinjoner och massa oliver. MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0