Vikten då?

 


Hur har det gått med min vikt då?
Jag har inte vägt mig något sen jag i mitten av juni äntligen hamnade under 70 kilo. Mest för att jag ville vila lite från viktminskning och fokusen på den. Jag har istället valt att fokusera på att må bra i kropp och själ, istället för att tänka på vad jag stoppar i mig och hur det ska påverka min vikt.

På lördagen innan vi åkte till Gotland så passade jag på att väga mig, mest på grund av nyfikenhet över hur vikten skulle påverkas av matintaget under Gotlandsveckan. En månad med ganska "fri" LCHF-kost, vilket 13 juni till 13 juli har varit, ger mig en viktuppgång på 0,9 kilo. Det är jag jävligt nöjd över! Jag har varit förberedd på en viktuppgång då jag har ätit väldigt mycket under den senaste månaden. Mycket mat överlag - både större portioner, fler mål mat och ganska mycket yoghurt, jordgubbar och Cola Zero - så jag är väl medveten om varifrån de 0,9 kilona plus kommer från :) Jag var inställd på en mycket större viktuppgång än bara 0,9

Idag vägde jag mig igen,för att se vad veckan på Gotland har gjort med mig, och ja, jag blev faktiskt ganska förvånad när vågen visade under 70 kilo igen :) Hade förväntat mig viktuppgång och inte nedgång, så jag är verkligen glatt överraskad!

Nu har jag i alla fall fått testa på och se vad som händer om jag släpper lite på tyglarna, fast fortfarande håller mig inom LCHF-ramarna. 1 augusti kommer jag att köra på på riktigt igen - jag har bestämt mig för nästa mål på 65 kilo. Det borde inte bli allt för kämpigt, haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0