Vilodag = lite ångestdag? (Och lite om kolhydraterna!)

Jag tränar ju inte allt för mycket,kan jag ju börja med att skriva, haha! Jag kör PW's, jag löptränar och jag kör diverse styrketräningar hemma - så mycket tränar jag inte alls! Däremot så är det tillräckligt för mig JUST NU! :) Jag är dock grymt imponerad över er som tar er till gymmet varje dag och bara köttar på! Nån dag ska det bli jag!

Idag har jag en vilodag. Mina benhinnor mår inte så bra och benen måste få vila från både PW och löpning. IDAG. Imorgon ska jag vara back on track igen. Hoppas jag! I alla fall med en PW :)

Men dessa vilodagar, hörrni? När man är igång och har tränat tre-fyra gånger på raken, och sen inte gör något speciellt en dag, då får jag lite ångest. Jag vill ut och springa, trots att benen gör ont. Jag blir nere och irriterad. Är det någon som känner igen det?

Mer irriterad blev jag idag, utöver vilan, att min frukost innehöll hela 10 kolhydrater?! WHAT?! Det är ju i stort sett det jag borde äta på en hel dag! Nu tror jag att det var den turkiska yoghurten som ställde till det - även om det knappt handlade om en deciliter. Jag unnade mig idag då det är ledigt. I framtiden ska jag försöka att undvika det så långt det går, och bara se det som en lyx till frukost.

Jag har svårt att hålla nere kolhydratsintaget. Att ligga under 20 är SUPERSVÅRT JU! Igår hamnade jag på 15 kollisar, och var supernöjd. Idag ligger jag, nu efter lunchen, redan på 15. Det kommer att skjuta i höjden efter middagen, då jag redan har räknat på den och insett att en portion av "Tom Kah Gai" kommer att lämna mig, dock mätt och också nöjd, på hela 15 kollisar. Det är ju skitmycket för bara en portion?!

Det betyder att min dag kommer att sluta på 30 kolhydrater. WAY TOO MUCH!

MVH En less Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0