I mitt påskägg, och om att stå emot

I mitt lilla påskägg

 
I syrrans och kusinens påskägg


Påsk betyder ju för dom flesta MÄNGDER av godis. Jag är så stolt över mig själv – här står påskäggen överfyllda med godis och det enda jag har gjort hittills är att lukta (haha) på godiset några gånger. Så långt sträcker jag mig, men inte längre, och jag är så jädrans stolt över mig själv! Att bli så frestad men ändå kunna säga nej är så starkt tycker jag!

Visst är jag sugen. Speciellt när det ligger där så färgglatt och inbjudande och bara ropar ”Kom igen Sofie, smaka! Bara lite! En bit!”. Men jag håller mig. Jag går igenom i huvudet HUR jag kommer att må efter att jag har ätit en bit, som kommer att leda till ännu en bit, som leder till att jag har hela huvudet nerkört i påskägget. Jag kommer bara att ha dåligt samvete och ångra mig så hemskt mycket!

I mitt lilla lilla påskägg som jag fick idag fanns det annat gott – gott för mina naglar! Ett fint glittrigt nagellack från OPI med namnet ”Get carried away”. Godis för naglarna istället för min mage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0