Laxrulle

 
MMMM! Detta blev min middag idag (när mamma och kusin Marina är på Take Mikado och äter dyr-middag!). En laxrulle med avokado och ägg. SÅ JÄVLA ENKELT OCH GOTT! Ska ätas kall! Så här gjorde jag den:
 
Först gör man en sats LCHF-pasta:
 
4 ägg
125g philadelphiaost
0,5 dl fiberhusk
 
Vispa äggen pösigt och vispa sedan i osten och fiberhusket. Låt stå och svälla i ca 10 minuter. Dela upp smeten på en bakplåtsklädd ugnsplåt och tryck ut smeten med BLÖTA händer! Smeten är ganska svårjobbad och kletig. Pressa ut smeten relativt tunnt. In i ugnen på 150 grader i ca 15-20 minuter. Dela upp i två stora plattor.
 
Innuti rullarna ser det ut så här:
 
1dl creme fraiche
2 kokta ägg
0,5 finhackad rödlök
1msk majonnäs
salt och peppar
Rökt lax
1 avokado
 
Blanda ihop allt förutom lax och avokado, och dela upp på de två pastaplattorna - en "rand" av blandningen i mitten av plattan.
Skär upp lax och avokado och fördela ovanpå blandningen. Rulla därefter ihop rullarna så tight det går. Därefter rulla in dom i bakplåtspapper och låt stå i kylen några timmar så att dom blir svala och go'a! Skär sedan upp i bitar och servera :)


Kommentarer
Postat av: Ibo

Hej Sofie,
Det här ser ju förfärligt gott ut. Ska testa denna "pasta" till Jonna. Hon är ju glutenintolerant.
Min fråga: Är satsen till en hel bakplåt eller en halv eller en liten??? Måste man bli medlem på LCHF-bloggen om man vill läsa din blogg?
Tack för svaret. Hälsningar, Ibo

Svar: Hej Ibo och tack så mycket för din kommentar! Jag tycker absolut att du ska testa "pastan". Den är väldigt lik vanlig pasta!
Satsen är till en hel plåt plus en halv plåt - på ett ungefär!
Man måste inte bli medlem för att läsa min blogg, det gör du här: http://lchfklubben.se/sofie

Ha det så bra!
Sofie Marklund

2013-03-26 @ 17:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0