LCHF-kladdkaka

 

 
Och i helgen lyxade jag till det med en kladdkaka (LCHF sååååklart! :)) Den är SÅÅÅÅ god, bara man låter den stå inne den tid som är rekommenderad! Har varje gång jag gjort den tyckt att den verkar för lös när de 15 minuterna har gått - men nästa gång SKA jag ta ut den då - det är ju det kladdiga i mitten som är GODAST, och inte de torrare, hårda kanterna :) Så ju lösare detso bättre! 

Receptet minns jag inte vart jag hittade det (Om nån känner igen det från någon blogg - meddela mig gärna!), men så här ser det ut:

6 ägg 
1dl steviaströ
100g 70% choklad
50g 85% choklad
1 dl grädde
50g smör
3dl mandelmjöl
2 tsk bakpulver
 
Vispa äggen och steviaströet LÄNGE! Det ska bli fluffigt! 
Smält smör och all choklad tillsammans på låg värme och rör sedan i grädden.
Blanda mjölet och bakpulvret - rör sedan ner det och chokladblandningen i ägg/steviavispet. 
Smöra in en form med löstagbar kant och häll i smeten - in i ugnen på 175 grader i 15 minuter! Vill man ha en fastare kaka låter man den stå inne i kanske 5-10 minuter till, men vill man ha den SUPERGOD och KLADDIG!
 
Låt svalna och servera med hallon och vispad grädde!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0