Migrän

 
Usch, idag är en jobbig dag. Det brukar hända till och från (absolut inte ofta - kanske två gånger om år MAX!) att jag får migän. Idag var en sån dag. Som tur var så kände jag symptomen direkt jag vaknade så det var bara till att försöka somna om och sova bort det värsta av migränen - det enda som verkligen funkar!

Jag får alltid migränkänningar innan migränen slår till, så jag är i alla fall väl förberedd! Det börjar alltid med att det som "domnar bort" i min läppar, sen går det vidare och det sticker och domnar bort i höger hand. Sen blir min syn konstig och det "flimmrar" i ögonvrån. Då vet jag att migränen inte är långt borta.
 
Så idag fick jag stanna hemma från jobbet. Jag har sovit till och från till nu(!!!) med en liten paus för rastning av hundar och lite frukost, men som tur är så känns det bättre nu. Det jobbiga med migrän är att ens hela dag blir totalförstörd. Även om migränen är borta så är jag illamående och liksom bakis resten av dagen, och känner mig helt utpumpad.
 
Tråkigt! Jag som såg fram emot en långpromenad och lite ben- och armövningar idag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0