Mums för tacos!

 
En av mina många många favoritmiddagar nu när jag äter LCHF - Tacos! Gärna med mycket jalapeno och cheddardipp!
 
Haha, det är jättekonstigt, men det känns som att det finns FLER maträtter som är mina favoriter nu när jag äter LCHF än innan? Knepigt!

Tacos är i alla fall, och har i och för sig alltid, varit en av mina favoriträtter! Jag gör mina fajitabröd själv, och det går till så här:

-Vispa 4 ägg pösigt och vispa sen ner 125g philadelphiaost, 1/2 dl fiberhusk, 1tsk spiskummin, 1tsk paprikapulver och 1tsk chilipulver. Låt stå i ca 10 minuter så att det får tjocka till sig lite! Dela sen upp smeten på två bakplåtspapper och tryck ut smeten tunnt, tunnt så att det täcker i stort sett hela papperet. Man får se till att blöta händerna emellanåt då smeten är ganska seg! Lägg bakplåtspapper ovanpå de uttryckta bröden också, lägg på varsin plåt och skjutsa sen in båda plåtarna samtidigt i ugn, 150 grader i 10 minuter!

Sen skär man bara ut rundlar med hjälp av en tallrik! Mina blev inte så runda då jag ville ha ut mer av bröden, men det ska ju ändå ätas upp så skit samma :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0