Müsli

 
Åh, denna underbara müsli!!!  Bästa frukosten - turkisk eller rysk yoghurt med müsli och en LCHF-fralla med smör och ost! MUMS! 

Så här gör jag müslin:
 
Solrosfrön
Kokos
Hasselnötter
Valnötter
Kanel
Stevia strö
 
Jag hackar hasselnötter och valnötterna grovt och her det i en bunke. I med önskad mängd kokos, solrosfrön, kanel och stevia strö. Rör om, och häll ut på en ugnsplåt (med höga kanter!) som är täckt med bakplåtspapper. In i ugnen i ca 10-15 minuter i 175 grader och sen är det klart! Rör om några gånger i müslin under tiden den är i ugnen! 

Jag har inga precisa mått på hur mycket jag har i av allt - ta så mycket du tror blir bra, det kan inte bli fel :) Vill man ha en sötare müsli så ha i ca 1-1½ dl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0