Om att "fuska"


Godis och favvochipsen från gamla instagrambilder! Detta var vad jag åt VARJE vecka i över ett helt år. Det kunde bli uppemot TRE chipspåsar i veckan, och vanligtvis 3 Coca Cola i veckan + en massa godis på det! *hurr*
 
---

Jag funderar rätt mycket på vilket förhållande jag vill ha till LCHF nu när jag viktminskar. Vissa säger att man MÅSTE vara strikt om man vill tappa vikt, dvs. ligga under 20gram kolhydrater per dag, inte fuska någonting alls.
 
Jag tycker dock att man MÅSTE tillåta sig att fuska ibland. Jag har, sedan jul "fuskat" en gång i månaden, då jag har en lördag som jag FÅR äta godis, chips och dricka coca cola light (OM JAG VILL!)! Ska jag vara helt ärlig så skulle jag bryta ihop totalt om jag inte visste att det fanns en dag i månaden där jag fick synda lite-litegrann.
 
Dock så är dessa dagar INPLANERADE av mig själv, och jag vet långt i förväg när det kommer att komma. Jag hade inte tyckt att det var lika okej om jag skulle "falla dit" och spontanäta kolhydrater i form av ex. godis någon gång bara sådär. Aldrig! Självklart så hoppar jag den här "fuskdagen" om jag skulle känna att den inte behövs :)

Dessutom så har detta ju hittills inte gjort något märkbart med min viktminskning. Jag hara bara gått ner och ner, trotts mina fuskdagar som jag har haft (även om dom inte har varit allt för många! :))

Nu på lördag har jag en sån inplanerad godisdag! Eller ja, godiskväll! Det är ju tamigfan MELLOFINAL! Hurra! HEJA HEJA ANTON EWALD, I LOVE YOOOU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0