Powerwalk och magträning!

 
 
Imorse tog jag mig ut i det fin-fina vädret på en 1 timmes lång powerwalk! :) Den var absolut INTE lika snabb och "kraftfull" som den i förrgår, men så länge det är motion så är det ju bra! Jag känner inte att jag måste ge 110% varje gång jag "tränar" :)

Efter att jag har powerwalkat så har jag som vana att "träna hemma", dvs diverse styrkeövningar - dock utan vikter och sånt! 

Idag var det dags för att träna mage/bål. Det innebär 4x30sek plankan, 4x15 sidlyft (15 på både höger & vänster sida), 4x20 "rumplyft" (man ligger på rygg och lyfter upp ben / rumpa från marken) samt 4x30 situps! Dock så känner jag att det kanske är dags att öka på varje reps med några stycken, då det inte känns som att dessa magövningar "tar" något längre :)

I tisdags efter min powerwalk tränade jag ben och armar - också hemma utan vikter! Då börjar jag med 4x12 armhävningar, 4x15 dips från en stol och 4x20 tricepsextensions. Sen kommer ben-/rumpaövningarna vilka är 4x20 utfall (FYFAN VAD JOBBIGA DOM ÄR!), 4x20 benböj och 4x30 "rumpknip" (haha). 
 
OCH JÄVLARRRR vad det ben/rumppasset tog! Igår hade jag sån träningsvärk att jag KNAPPT kunde gå. Jag har stapplat fram, och att gå till jobbet, som BRUKAR ta 20 minuter, tog det dubbla igår! Helt sjukt! :) Som tur är så är det bättre idag, men FY vad gött med träningsvärk så att man känner att man har gjort något! 
 
I helgen är det sista delen styrkeövningar för denna vecka - då fokuserar jag bara på ryggen, och gör dessa övningar: 4x25 rygglyft, 4x20 rygglyft med rodd, 4x25 diagonala rygglyft och som avslut 4x20 sneda rygglyft. Dessa övningar har gjort sjukt mycket för min rygg, då den redan har blivit så mycket muskulösare, vilket känns :) Härligt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0