Vägningsfredag v 15 med LCHF

 
 
Vecka 15: 77,2 kg 
Start: 87,8 kg
Viktminskning sen senaste vägning (2v sen): -2,2 kg
Sammanlagd viktminskning sen start: 10,6 kg
 

 
H-E-R-R-E-G-U-D?! Har jag verkligen gått ner över TIO kilo sen jag startade med LCHF?! Det är helt sjukt! Och det bästa är väll nog att jag knappt har behövt kämpa för det heller. Dock så är jag väl förberedd på att det är något som jag kommer att få göra framöver. Mitt mål är 70 kilo - vilket inte känns allt för långt bort! 
 
Jag tycker själv att jag har en väldigt sund syn på min viktminskning. För mig gör det ingenting om jag inte skulle gå ner någonting en vecka, men nu har jag haft flyt och verkligen gått ner VARJE vecka under denna tid. Jag vill att min kropp ska ta den tid den behöver till att gå ner i vikt och  bli sundare. Det är inget som jag egentligen vill skynda på, utan det får ta den tid det tar! Jag äter FRÄMST LCHF för att må bättre, för att slippa problem med mage och halsbränna. Självklart kommer viktminskningen därefter - ingen vill väll vara överviktig?! 

Jag känner också att jag måste börja planera lite lätt inför hur jag ska hantera intag av mat och mängd träning när jag har nått min målvikt, för att verkligen stanna på 70 kilo - och inte gå upp igen. Det blir till att göra lite efterforskning och be om goda råd från kamraterna på LCHFklubben.se, som peppar och ställer upp när man undrar över något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0