Hallonglass på rysk yoghurt


 

Till efterrätt idag så slängde jag ihop en hallonglass gjord på rysk yoghurt! Det blev jättegott med lite krossade hasselnötter och kokoschips på toppen! Lite syrlig, väldigt fräsch och svalkande – Kommer att bli PERFEKT till de kommande varma sommardagarna!!!

2dl frysta hallon
1dl rysk yoghurt
6-8 droppar Sweet drops med smak av bär
1-2 tsk stevia strö (eller annan sötning)
Krossade hasselnötter och kokoschips

Lägg hallon, yoghurt, sweet drops och sötningen i en hög tillbringare och mixa ihop till önskad konsistens. Lägg upp i två små portionsformar och låt stå i frysen ca 20-30 minuter. Servera med krossade hasselnötter och kokoschips på toppen!

(Sweet Drops är nytt i LCHFklubbens butik och finns i många olika, spännande smaker! Jag klickade själv hem smaken ”English Toffee” igår och ser VERKLIGEN fram emot att få smaksätta min pannacotta med den

Sweet drops är flytande stevia (sötning) med naturlig arom! Jättebra att smaksätta tex. kolsyrat vatten eller något gott bakverk med! Funkade super i min glass – det blev extra schwung i den, och framöver ska jag testa den i min Loka 

Det är väldigt, väldigt sött så man behöver bara några få droppar av det.

HÄR finns LCHFkubbens sötningar från märket SweetLeaf!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0