Het kycklingwok/gryta

 


Hej på er!

Idag blev det äntligen dags att testa på både Kokosgrädden och sjögräsnudlarna som jag fick från LCHFklubben i mitt senaste paket

Dessa sjögräsnudlar var verkligen en STOR HIT! Fy fan vad goda dom var. Jag kan absolut säga att jag gillar dessa mer än Shiratakinudlarna. Sjögräsnudlarna hade mer konsistens, mer tuggmotstånd och var bara SÅÅÅÅ mycket bättre än andra LCHF-nudlar jag har smakat. Dom innehåller bara 2g kollisar per 100g, och det är ju toppen! Dessa kommer jag absolut att beställa hem fler gånger från LCHFklubben! HÄR hittar du dom!

I alla fall så blev det en kyckling-wok-gryta-sak till middag idag, haha  Jättestarkt, men jättegott!

500g kycklingfiléer
1 burk kokosgrädde
1tsk curry
1tsk gurkmeja
chilikrydda efter smak (eller 0,5-1 röd chili – i så fall – fräs den lite innan den går i traktörpannan!)
1-1,5 msk MONKI jordnötssmör (med nötbitar! MUMS!)
1/2 purjolök
1/2 grön paprika
ca 10 stycken champinjoner
Ett paket sjögräsnudlar

Skär kycklingfiléerna i bitar och stek dom i smör. Lägg i en traktörpanna och häll på kokosgrädden, curry, gurkmeja, chili, salt, peppar och jordnötssmör. Rör om och låt puttra i ca 20 minuter.

Hacka purjolöken, paprikan och champinjonerna och fräs dom också. Låt dom bara få lite färg – dom ska dock fortfarande vara fräscha och krispiga! Vill man så kan man röra ner grönsakerna med kycklingen – eller så gör man som jag och serverade dom separat på sidan om 

Skölj av nudlarna och låt rinna av. Rör ner dom i traktörpannan med kycklingen några minuter innan det är klart.


SÅ GOTT!  Vi toppade med lite jordnötter vid servering och jag åt tillsammans med en liten klick creme fraiche som jag smaksatt med lime!

Nudlarna, jordnötssmöret och kokosgrädden finns såklart att beställa hem från LCHFklubbesn shop, och köpa i deras fysiska butiker på Karlavägen 73 och i Sturegallerian i Stockholm! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0