LCHF-tårtbottnarna är klara!

 



Haha, vad elak jag är
- inga recept kommer nu, utan imorgon när tårtan är klar! :)

Vill bara visa er vad GRYM tårtbottnarna blev! Visst ser det fint ut?! Så nära en riktigt sockerkaka man kan komma, skulle jag vilja äga :D

Jag hatar tårtor med för mycket "kaka", om ni förstår vad jag menar? Jag vill ha lite kaka, MYCKET vaniljkräm, MYCKET mosade hallon, MYCKET grädde och MYYYCKET jordgubbar. Dessa bottnar blev SÅÅÅÅÅ bra! Jag lyckades skära ut tre ganska tunna lager ur "sockerkakan" jag bakade idag! Kommer att bli perfekt :D

Jag hade saften från en citron i smeten, och herreminje vad gudomligt gott det luktade i lägenheten när kakan bakades. Nu håller jag bara tummarna för att den kommer smaka lika bra som den luktar ;)

Jag kommer att förbereda tårtan ikväll, med fyllningarna, så att det får gosa ihop sig riktigt i kylen under natten (för så är det: hemmagjorda tårtor är alltid som godast dagen efter eller två dagar efter den bakats! :)) - imorgon kommer den att dekoreras med grädde och jordgubbar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0