Mina LCHF-laster - som ska trappas ner!

Jag har börjat att rannsaka min kost litegrann nu. Jag måste ge mig själv lite begränsningar och dra ner på lite grejer för att få en bra balans igen!

Jag har några LCHF-laster och dessa är:

  • Efterrätter (LCHF, såklart, sötade med stevia)
  • Mörk choklad
  • Finncrisp
  • Kaviar(!!!)
  • Steviasötade drycker
  • Coca Cola light

Alltså, jag äter ju inte dessa saker i några STÖRRE MÄNGDER, men det skjuter ändå lätt iväg för mig om jag inte har riktlinjer att gå efter. Jag blir väldigt, väääldigt lätt "beroende" av något (speciellt när det gäller mat) och äter saker av bara ren vana. Jag har hittills tex. ätit någon slags LCHF-efterrätt varje helg sen jag började med LCHF. Inte för att jag har varit sugen på det varje helg, utan mer för att det har blivit en vana för mig.

Det var så min vikt gick lite över styr också. En-två chipspåsar i veckan BARA för att DET VAR SÅ DET SKULLE VARA! Sjukt egentligen!

Finncrispen är väll egentligen inte något problem - jag äter mycket hellre bröd som jag själv bakar, men om jag väl tar ett finncrisp så blir jag sugen på ett till, och ett till och ett till, och bara ett litet till? Få gånger händer det, men när jag väl äter ett så eskalerar det lite ;)

Så här kommer det att se ut för mig framöver:

  • LCHF-efterrätt endast varannan helg (max en dag, i måttlig mängd!) Här kommer den mörka chokladen också att ingå.
  • Max två finncrisp i veckan, inga undantag!
  • Endast kaviar till frukost på helgerna.
  • MAX 2 steviasötade drycker i veckan
  • Max 1 Coca cola light varannan helg.

Ja, så får det bli. Det är mycket sött jag måste kämpa bort, och det här är en bit på vägen! Ärligt så är Vitamin Well-dryckerna mina största problem, då det blir ganska många per vecka. Dessutom så betyder detta inte att jag MÅSTE dricka den där colan den där helgen, jag kan ju såklart hoppa det om jag känner för det, haha!

Nu kanske ni undrar varför jag inte bara skippar allt detta helt och hållet? Ja, ni. Med tiden, kanske, men jag VILL kunna unna mig emellanåt, och då är det jävligt fint att det faktiskt finns det som ÄR LCHF-okej! :)

Utöver detta så tänker jag bara köra på. Försöka tänka lite extra på kolhydratsintaget under dagarna, och köra Periodisk fasta på veckodagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0