Mina mått


Förutom att väga mig varannan vecka så ser jag alltid till att mäta mig också. Vissa säger ju att man ska strunta i vågen och bara mäta sig, då måttbandet säger mer, men jag är tveksam, haha!

Senaste 4-5 veckorna har jag knappt minskat NÅGOT ALLS i mått. Antingen så suger jag på att mäta (mäter själv!) eller så är det något annat?

Så här har det sett ut – från att jag började med LCHF i mitten av november, tills denna vecka:

Axlar: 116 cm >> 107cm
Rygg: 105 cm >> 100cm
Bröst: 107cm >> 99cm
Midja: 113cm >> 99cm
Rumpa: 118cm >> 105cm
Lår: 68cm >> 63cm
Vader: 41cm >> 39cm
Överarm: 32cm >> 32cm
Biceps: 35cm >> 33cm

Jag har ingen aning om HUR det borde se ut, haha! Armarna ska vi inte ens prata om – på bilder så tycker jag att jag ser JÄTTESTORT skillnad, men enligt måttbandet så händer det ju inget? som jag skrev så mäter jag kanske olika varje gång eller så, nä, jag vet inte…

Än så länge tycker jag att jag ser finare resultat på vågen – kanske ska jag börja förlita mig mer på måttbandet när jag nått min målvikt?

Hur gör ni???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0