Minus ca 15 kilo - före/efterbilder

 


Så. För mig är detta jättejobbigt, haha. Jag har aldrig trivts med min egen kropp, så det är extremt läskigt att lägga ut bilder på den! Det blir liksom på riktigt då.

Usch, bilderna på hur jag såg ut för 6 månader sedan är HEMSKA. Fyfan vad äcklig jag såg ut då!

Jag är fortfarande lite tjockis, men jag är inte klar med min viktminskning. Jag väger idag 73,1 kilo, har sammanlagt tappat 14,7 kilo sen jag började med LCHF och har alltså 3,1 kilo kvar tills att jag har nått mitt första delmål. (med minus sammanlagt 67cm över kroppen, därav minus 20 cm i midjan, och minus 14 cm över rumpan!)

Jag är fortfarande lite kluven över HUR mycket jag vill att vågen ska visa när jag har nått mitt mål – men jag tror att det lutar mot 60 kilo. Efter lite dividerande fram och tillbaks så känns det som en bra siffra till min längd på 160 cm.

Jag hoppas i alla fall, med dessa bilder, att jag kan inspirera  någon till att ge gärnet och känna att det faktiskt GÅR! Det är inte kul (eller fint) att vara tjockis. Det är bara äckligt och man mår inte bra av det. Dessa (snart!) 15 kilo har jag tappat med hjälp av LCHF, powerwalks och lite styrketräning hemma. Och det har varit ENKELT, GOTT, ROLIGT OCH SPÄNNANDE! (Och jag har varit mätt och belåten under hela resan )

Detta handlar inte om någon vikthets eller skeva ideal, det här handlar om att må bra, vara sund och att få möjligheten att äntligen trivas med sin egen kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0